klasa 4 b - SzPodst1Łużna

Przejdź do treści

Menu główne:

ZADANIA DLA UCZNIA
PRZYRODA Kl. IV b
Karta pracy do lekcji 46_co to jest krajobraz 1
Karta pracy do lekcji 47_poznajemy formy terenu 1

 
PLASTYKA
 
OBOWIĄZKOWO:
1.       Opracować  i nauczyć się  temat 15 (str. 50) i temat 16 (str.53)
2.       Wykonać zadania plastyczne „Portrety z faktura” str.55.
3.       Wykonać minimum 10 jednakowych kwiatów (dowolnych ) z bibuły lub krepiny, które będą wykorzystane do szkolnej palmy wielkanocnej prezentowanej w gminnym konkursie palm.
 
DLA CHĘTNYCH :
Wykonać pracę plastyczną na wybrany konkurs plastyczny:
 
1.„Palma wielkanocna” – gminny konkurs palm – praca indywidualna lub zbiorowa.
2. „Chodząc bożymi ścieżkami  - kapliczki, krzyże przydrożne i figury świętych w gminie Łużna” -  konkurs gminny – praca       
    indywidualna – technika płaska dowolna – format A3.
3.„Cztery strony folkloru. Tradycje i obrzędy”. Szczegółowe informacje na stronie:      www.gck .gorlice.pl
 
TECHNIKA  
 
OBOWIĄZKOWO :
1.Opracować ( nauczyć się) tematy z podręcznika:
·         Rowerowy elementarz.  str. 31
·         Aby rower służył dłużej. str. 34.
2.Wykonać dwie pisanki wielkanocne dowolną techniką ( tradycyjną lub współczesną), wykorzystując wydmuszkę lub sztuczne jajka.
 
DLA CHĘTNYCH:
Zadanie  „Mam pomysł” str.28 lub str.33 dodatkowe.
 

INFORMATYKA 4
Programujemy historyjki w środowisku Baltie, sztuczki w programie Baltie.
Program Baltie3  możemy skopiować z TEJ strony

 
HISTORIA 4
 Podczas przymusowej przerwy, aby nie tracić czasu i nie wydłużać roku szkolnego musimy trochę popracować . Przeczytajcie z podręczników i uzupełnijcie zeszyty ćwiczeń :
 
Rozdział III: Wojny i upadek Rzeczypospolitej  
 
OBOWIĄZKOWO:
 
1.       Jan Zamoyski – druga osoba po królu. (podr. str.76 – 79; z.ćw.str.48 - 49)
2.       XVII wiek – stulecie wojen. ( podr. str. 80 – 84; z. ćw. str. 49 - 52 )
3.      Czasy stanisławowskie. (podr. str.85 – 88; z. ćw. 53 -54)
 
Pamiętajcie, że byliśmy umówieni na sprawdzian.
Życzę miłej pracy. Uważajcie na siebie!!!!  JJJJJ

PRZYRODA
- Proszę zapoznać się z tematami od str. 104 do 112- podręcznik
- Zeszyt ćwiczeń- od str.66 do 69
Pozdrawiam

MATEMATYKA
 
Do obowiązkowego wykonania:
1)   Strony 226 – 227 w podręczniku
2)   Obwód wielokąta: rozwiązać zad. 11,12,15,16,18,20
3)   Strony 229 - 231 w podręczniku zapoznać się i rozwiązać zadania: 2,5b,c,6b,d.
4)   Obejrzeć film na kanale: pistacja.tv; pt. „Obwód prostokąta i obwód kwadratu – wprowadzenie” i rozwiązać zadania ze strony 234 -235 nr 10ab,1aa,13,16.
Pola wielokątów.
Proszę o:
- obejrzenie filmu zamieszczonego pod adresem
https://www.youtube.com/watch?v=cWGPWHZy-Hg
- rozwiązanie zadań 1, 2, 3, 5.
- zapoznanie z informacjami na stronie 239 w podręczniku
- rozwiązanie zadań 7b,c, 8, 9c,d, 10a,b,e,f, 11, 14a
Zadania ćwiczeniowe do tego tematu można znaleźć pod adresem: https://szaloneliczby.pl/pola-figur-sprawdzian-klasa-4/
Dzień dobry,
w pliku zawarte są wszystkie informacje i zadania, proszę o skrupulatne rozwiązywanie, a rodziców o dopilnowanie, aby uczniowie dołączyli do klasy na wsipnet.pl - zaproszenie i kod dostępu mają już Państwo na mailu.
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Adrianna Turska
 
 
JĘZYK ANGIELSKI
Proszę o wykonanie następujących ćwiczeń z podręcznika ( na kartce papieru formatu A4) :  str.54 ćw. 1,2,3
Str.55 ćw. 1,2
Oraz w zeszycie ćwiczeń:
Str.36 ćw. 1,2,3
Str.43 ćw. 1,2,3
Str. 44 ćw. 1,2.
        Życzę Wam zdrowia i miłej pracy.
                                    Lidia Góratowska.
 MUZYKA  
Warsztat muzyczny.
Utrwalenie  umiejętności gry na fletach poznanych utworów muzycznych:
„ Stary MacDonald”
„Wlazł kotek na płotek”
Str.51  ćw. 2.
 Uwaga!
Uczniowie, którzy zakwalifikowali się do konkursu „Szkoła do Hymnu”  doskonalą wybrane pieśni:
 
NA PAMIĘĆ!!!!!!!   TEKSTY
1)      HYMN POLSKI  - 4zwrotki
2)      ROTA - 4 zwrotki
3)      GAUDE MATER POLONIA.
 
WF
przygotować podstawowe przepisy gier zespołowych na kartce A 4 korzystając z zasobów internetu np. www.pzpn.pl , www.pzps.pl:
piłka nożna, siatkówka

WF (SK)
Proszę wykonać te ćwiczenia. które są podane na stronie załączonego linku:
 
JĘZYK  POLSKI
 
T: Poetycki zachwyt nad polskim niebem.                                                                                               
( temat powinniście mieć zapisany w zeszytach, jeśli nie to proszę zapisać)
Przeczytajcie jeszcze raz fragment „Pana Tadeusza” str. 158 – 160; następnie zapisz w zeszycie:
Liczba wersów:
Przykłady rymów: np. woda – pogoda,
Przykłady porównań: np. chmura jak żółw,
Ożywienia:  np. chmura pełznie,
Przymiotniki wskazujące na cechy chmur: np. (chmura) jesienna,
Czasowniki odnoszące się do chmur: np. pełźnie,
 
Zadanie.
 
 Na kartce A4 ,dowolną techniką  wykonaj rysunek, który będzie ilustracją do tekstu  „Pan  Tadeusz ” str. 158 – 160
T: Jaką funkcję pełni przysłówek?
  Przeczytajcie uważnie wiadomości w podręczniku str.161 – 162.
Ćwiczenia ze strony 161 – 162 wykonaj zgodnie z poleceniem, czyli zapisz w zeszycie lub tylko ustnie, następnie odszukaj temat w zeszycie ćwiczeń i uzupełnij zadania.
Z tego tematu będzie, po powrocie do szkoły,  kartkówka.
T: Tajemnicze życzenie. Legendy  polskie: „Piast Kołodziej”.
Przeczytaj legendę, podręcznik 163–164, naucz się ją opowiadać, w zeszycie zapisz „nową wiadomość”.
 
 
T:  „Tutaj się osiedlimy…” Legenda „O Lechu, Czechu i Rusie”.
 
Przeczytaj legendę, podręcznik str. 165–167, naucz się ją opowiadać, w zeszycie zapisz „nową wiadomość”, odpowiedz pisemnie na pytanie:
Na jakich ziemiach się trzej bracia?
W zeszycie narysuj herb naszej miejscowości, możesz go odnaleźć w Internecie.
 
T: Legenda o Juracie, bursztynie i sztormie.
Przeczytaj legendę, podręcznik str. 172 -173, naucz się ją opowiadać.
 
Ustal i zapisz:
Czas wydarzeń:
Miejsce zdarzeń:
Bohaterowie:         
realistyczni        
fantastyczni
            
        
T: Jak napisać plan wydarzeń?
 
Bardzo uważnie przeczytaj wiadomości w podręczniku str. 174–175; napisz jakie mamy rodzaje planów i co zawierają.
Napiszcie w zeszycie plan ramowy do wybranej z podręcznika legendy.
 
T: Fantazja czarnoksiężnika z Krakowa.
Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 176 - 177 Jan Adamczewski,  O Mistrzu Twardowskim.
Naucz się czytać  balladę Adama Mickiewicza” Pani Twardowska” – podręcznik str. 177–183.

 
Miłej pracy. Powodzenia!!!!  Dbajcie o siebie!!! Popracujcie, wyśpijcie się, NIE CHORUJCIE  i  do zobaczenie 26 marca 2020 r. J JJJ Teresa Żmijowska


Wdżr –klasa 4a, 4b
Proszę, by uczniowie będąc w domu z rodzicami, przeliczyli sobie, jaki jest koszt utrzymania jednej osoby na                          jeden dzień(dokończenie zajęć, które zaczęliśmy w szkole)

RELIGIA
 
Copyright 2020. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego