PRACE UCZNIÓW - SzPodst1Łużna

Przejdź do treści

Menu główne:

Uczniowie klasy ósmej w ramach zajęć z Informatyki wykonali prezentację multimedialną o tematyce:
Nasze tradycje Wielkanocne
Dla strony internetowej prezentacje zostały przetransponowane do formatu pdf







 

HODOWLA ROŚLINY
Opis działania
 W ramach lekcji biologii uczniowie klas piątych samodzielnie prowadzili hodowlę wybranej przez siebie rośliny. Ich zadaniem było zasadzenie rośliny i jej systematyczna obserwacja. Uczniowie zapisywali spostrzeżenia w karcie obserwacji. Dokumentacje uzupełniali zdjęciami, które przesyłali nauczycielowi. Dzięki temu zadaniu poznawali budowę rośliny oraz warunki niezbędne roślinom do wzrostu. Celem hodowli było również wyrabianie cech dobrego obserwatora przyrody takich jak: cierpliwość, sumienność, systematyczność, dokładność.
Karta obserwacji hodowanej rośliny                                                                                Iwona Wietrzyk






  Kartka dla MEDYKA to inicjatywa podjęta w ramach zdalnego nauczania przez nauczyciela polonistę Marię Biskup.
Celem lekcji było opracowanie Kartki dla MEDYKA z okazji Dnia Służby Zdrowia jako podziękowanie za ciężką pracę w czasach Pandemii.





Czy wszystkie skały są twarde
  Praca manualna wykonana przez ucznia klasy 4 do tematu lekcji
    z przyrody "Czy wszystkie skały są twarde ". Autorski pomysł       i ciekawe wykonanie :-)



Ptasie gniazda
Uczniowie klasy  2A wykonywali na zajęciach zdalnego nauczania przenosili  wyobrażenie ptasiego gniazda na postać graficzną, na papier co udokumentowali fotografiami.        J. Szymczyk

Galeria prac plastycznych
wykonanych podczas realizacji projektu plastycznego
„Tradycje i obrzędy Świąt Wielkanocnych”, realizowanego w czasie kształcenia na odległość.
Projekt składał się z kilu zadań do wykonania, które zaproponowałam uczniom klas IV-VII w ramach
lekcji plastyki.
Zadanie pierwsze polegało na wykonaniu tradycyjnej rodzinnej palmy wielkanocnej.
Celem było przede wszystkim zintegrowanie rodziny i zaangażowanie jej członków w twórcze spędzanie
wolnego czasu, w oderwaniu od trudnej rzeczywistości oraz podtrzymywanie i pielęgnowanie tradycji świątecznych.
Galeria zdjęć obejmuje tylko niektóre największe i najpiękniejsze palmy naszych Rodzin:
Drugie zadanie, w formie szkolnego konkursu plastycznego pt.: „Palma wielkanocna-miniatura” skierowane było
do chętnych uczniów klas IV- VII  chcących rozwinąć swoje zdolności manualne i zainteresowania plastyczne.

Oto prace, które zwyciężyły w konkursie „Palmy- miniaturki”:

   I miejsce: Krystian Pater kl. 4A
   II miejsce: Zofia Pabisz kl. 4A
   III miejsce: Jakub Gryboś kl. 6A
   Wyróżnienie za najmniejszą palmę w konkursie: Justyna Kotowicz kl. 4B

Sztuka zdobienia wielkanocnych jajek
W ramach trzeciego zadania uczniowie poznawali tradycyjne i współczesne techniki  zdobienia wielkanocnych jajek
i wykonywali te ozdoby dowolnym, wybranym przez siebie sposobem.

Kreatywność moich uczniów i ich zdolności są, jak widać nieograniczone…                               Marta Michalik

Na lekcjach przyrody i geografii
uczniowie wykonali prezentacje multimedialne, przedstawiające krajobrazy świata, walory przyrodnicze i turystyczne Polski, historię i krajobraz swojej "małej ojczyzny".
Uczniowie poznawali, język , kulturę, tradycje i cechy wyróżniające dany region, kraj. Odbiorcami zaprezentowanych treści byli nie tylko uczniowie, ale również ich rodzice czy dziadkowie.
Oto najciekawsze  z wielu ...:-) Zapraszam do zapoznania do oglądnięcia.:-)  








Prace plastyczne uczniów klasy II b pod tytułem "Ptasie gniazdo".
 M. Szewczyk





Prace plastyczne uczniów klasy II b pod tytułem
"Kapelusz Pani Wrony"



22 kwietnia obchodzimy  Światowy Dzień Ziemi.
Ziemia to  planeta, na której jest życie , to  wspólny dom wszystkich ludzi na całym świecie. Powinniśmy dbać o Nią każdego dnia.              Korzystamy  z jej zasobów i dóbr: wody, powietrza, gleby, roślinności i zwierząt.
Podejmujmy mądre wybory i działania, aby ocalić jej zasoby i dobro.
W jaki sposób my możemy dbać o Ziemię?  - oto Wasze działania ;-)
Nauczyciel przyrody i geografii - Iwona Tajak

ZIEMIA NASZA
Ziemio nasza ojczysta,
Tyś jest piękna i srebrzysta.
Rankiem trawa świeci rosą,
A po niej dzieci biegają boso.
Sadzą piękne kwiaty
I tworzą kolorowe rabaty.
Rolnik w trudzie uprawia ziemię,
By wydobyć z niej pożywienie.
Ziemia to majątek narodowy
I każdy ją broni, to obowiązek honorowy.
Z niej wydobywa się minerały
I stanowi ona majątek trwały.

Lekcje  geografii

Od kilku lekcji omawiamy tematy związane z charakterystyką państw sąsiadujących z nami.
Poznajemy ich środowisko przyrodnicze, rozwój gospodarczy, atrakcje turystyczne,  dziedzictwo  kulturowe : o tym mówią przygotowane i prezentacje multimedialne, ale także potrawy regionalne z których słynie dany kraj :-)  
Wybraliśmy potrawy innych krajów serwowane w naszych domach.  Zwyciężyły pierogi ruskie - potrawa tradycyjna Polski, ale i Ukrainy nazywanej dawniej Rusią Czerwoną (Galicja Wschodnia).
Uczniowie podjęli się wykonania zadania dodatkowego i wspólnie ze swoimi rodzinami dosłownie" zgotowali sobie ucztę pierogową "  
Polscy Juniorzy MasterChef naszej szkoły  :-) Zobaczcie sami !!!  Gratulacje dla wszystkich :-)
Zobacz jak pierogi gotowali   Adam C. i  Kuba G.




Wiosenne prace plastyczne uczniow klasy 3B
                                                 wych.Magdalena Pyrek

Prace konkursowe - prezentacje  wykonane przez uczniów naszej szkoły na temat :
        "Szlakiem ulubionych miejsc papieża Jana Pawła II".
Dziękuję uczniom, którzy podjęli się wykonania prac, za chęci, wysiłek  i trud włożony w realizację zadania ;-)
Prezentacje wykonali :  

Paweł Klimek - kl. 5b
Agnieszka Turek - kl.7b
Oliwia Gliwa i Svenja Łazarek - kl.6b
Mateusz Kornaś - kl.6b
Ewelina Jędrzejowska- kl. 7a
Serdecznie dziękuję i  gratuluję !!!
Iwona Tajak - nauczyciel geografii i przyrody


Prezentacja 1        Prezentacja 2      Prezentacja 3         Prezentacja 4
 
Copyright 2020. All rights reserved.
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego